Česky English
Drobečková navigace

Úvod > Poradna > Kastrace kočky

Kastrace kočky

Proč je moudré kastrovat kočku?

Kočka se drží víc doma, snižuje se riziko úrazu, přenosu kočičích nemocí, kočka se nestává šiřitelem parazitů, nerodí nechtěná koťátka!

Kastrace mladých koček (4-7 měsíců) je zároveň prevencí nádorů, zánětů dělohy. Kastrovaný kocour se netoulá, nepere, neznačkuje teritorium páchnoucí močí.

Změní se kočka kastrací?

Vaše kočka dál loví myši, je přítulná, u venkovních koček s dostatkem pohybu a vyváženou stravou nehrozí obezita, změna povahy.

Kdy máme kastrovat naši kočku-kocourka?

ideální doba u kočičky je v mladém věku ( do 7. měsíců), u kocourka kolem 1roku cca měsíc po odtsvau posledních koťat (ale pozor, kočka již může být znova březí!) mimo říji lze i v čase gravidity

Co je vlastně kastrací odstraněno?

u kocourka semeníky (operační ranka je malá, nesešívá se)
u kočičky odstraňujeme dělohu a vaječníky, je to zákrok se vstupem do bříška, proto je operace náročnejší a operační rána cca 2cm je sešitá.

Co znamená kastrace pro majitele? (Co nás čeká?)

Zavolejte nám, domluvíme společně vhodný termín. Kočičku dovezete ráno po 12-ti hodinové hladovce, vhodné je odčervení 2týdny předem. Narkoza+zákrok trvá cca 1 hodinu, kočička se budí u nás, majitel si ji vyzvedne odpoledne již probuzenou.

Kocourek dostane injekční antibiotika na 72 hodin, další kontroly obyčejně nejsou nutné. U kočičky zákrok vyžaduje vstup do bříška, je vhodná kontrola rány 2.den po operaci, kočka nesmí ránu lízat.

U divokých koček je možné použití vstřebatelného šití, dlouhodobých antibiotik, takže divoká kočka není vystavována dalšímu odchytu a stresu po kastraci.

Ceny? Proč jsou ceny kastrací tak různé?

Ceny operací závisí od použití materiálů, léků, typu narkozy,infuzí .Operace na sterilném operačném sálu jsou nákladnejší, chrání však Vaši kočku před možnou infekcí a komplikací.Kastrace gravidní kočky je náročnejší, proto cena operace a starostlivost o takovou kočičku je náročnejší.

Kastrace kocourka (narkoza,materiál, léky,zákrok, hospitalizace)= do 2000 CZK
Kastrace kočičky(narkoza,materiál,léky,zákrok, hospitalizace)= 2500-3000 CZK

Více informaci o kastraci koček, kastraci psů najdete na našich nových stránkách kastračního centra. Máte-li dotazy, nejasnosti, obavy,nebo se nevíte rozhodnout, neváhejte nám zavolat, rádi Vám pomůžeme.